Ezt a két szép festményt Reinprecht Károly festőművész készítette. Az alkotások az Istvántelki Tanműhely lépcsőházát díszítik.
A Keleti Pályaudvarról készült képen az előtérben egyértelműen azonosítható egy 424-es vasparipa, míg a háttérben a V55 001-es villanymozdonyt látjuk, amit 1950-ben gyártott a Ganz.
A második festményen a Derű nevű gőzmozdonyt látjuk.
Érdekesség, hogy a festményen szereplő mozdony sohasem létezett, pedig számos helyen olvasható, hogy az első magyar vasútvonalon, a Pest - Vác vasútvonalon az első vonatokat a Derű gőzös húzta. A legenda viszont nem igaz! A mozdony csupán egy 1:4 méretarányú működőképes modell formájában létezett és létezik - ez nem más, mint a Közlekedési Múzeum egyik büszkesége ma is, amit a Nagy Gergely és fivére készítettek 1847-ben. Igaz, hogy így az első magyar mozdony címet nem viselheti, de az első magyar - ráadásul működőképes - mozdonymodell címet bizonyosan!
Forrásmunkák, hivatkozások:
http://mnl.gov.hu/mnl/jnszml/hirek/a_deru_es_a_szolnoki_indohaz